عباس کیارستمی، کارگردان برجسته سینما در‌گذشت

عباس کیارستمی، فیلمساز مطرح ایرانی که برای ادامه درمان بیماری‌اش به فرانسه منتقل شده بود، در پاریس از دنیا رفت. او که متولد سال ۱۳۱۹/ ۱۹۴۰ در تهران بود، در سن ۷۶ سالگی درگذشت. 

kiarostami

کیارستمی تنها کارگردان سینمای ایران بود که موفق شد نخل طلای جشنواره کن را از آن خود کند.

او روز جمعه چهارم تیر ماه با آمبولانس هوایی شرکت فیلمسازی MK2، تهیه‌کننده فیلم جدیدش راهی فرانسه شده بود: عباس کیارستمی به پاریس منتقل شد

کیارستمی در اسفند‌ ماه سال گذشته به دلیل مشکلات گوارشی که گفته می‌شد سرطان روده است در بیمارستان بستری شد و چهار عمل جراحی را پشت سر گذاشت. او نخستین بار هفتم اردیبهشت بیمارستان را ترک کرد اما چند بار دیگر به بیمارستان منتقل شد و  پس از چهار ماه سپری کردن مراحل درمان در ایران، به پاریس رفت.

انتقال کیارستمی به پاریس به تصمیم خود او و برای تکمیل مراحل درمان بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قرار است پیکر این کارگردان پرآوازه سینما، به ایران بازگردانده شود.

عباس کیارستمی برای کارگردانی فیلم «طعم گیلاس» در سال ۱۹۹۷ نخل طلای جشنواره فیلم کن را به‌دست آورد. او در فهرست ۴۰ کارگردان بزرگ معاصر سینمای دنیا که گاردین در سال ۲۰۱۱ منتشر کرد، در مقام ششم قرار گرفت.

از آثار معروف کیارستمی می‌توان به فیلم‌های «خانه دوست کجاست»، «زندگی و دیگر هیچ»، «زیر درختان زیتون»، «کلوز آپ»، «باد ما را خواهد برد»، «ده»، «پنج»، «۱۰ روی ده»، «جاده‌های کیارستمی»، «شیرین» و فیلم پربازتاب «کپی برابر اصل» اشاره کرد.