بهمن زرین‎پور بازیگر و کارگردان تلویزیون ایران درگذشت

بهمن زرین‌پور بازیگر پرسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون امروز، پنجشنبه در ۷۵ سالگی درگذشت. طبق گزارش‌ها دلیل مرگ او بیماری ریوی بوده است.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) به نقل از بهرام میلانی، یکی از نزدیکان آقای زرین‌پور نوشته است: “دو ماه پیش ایشان دچار عفونت ریه شدند و بعد از مراجعه به بیمارستان مشخص شد که دچار سرطان ریه شده است.”

بهمن زرین پور متولد ۱۳۲۰ شهر کرمانشاه از سال ۱۳۴۵ فعالیت هنری‌اش را با بازی در نمایش تیارت فرنگی و بازیگری در سینما را با بازی در فیلم فدایی (۱۳۵۱) ساخته رضا علامه‌زاده آغاز کرد.

آقای زرین‌پور همچنین در فیلم ستارخان به کارگردانی علی حاتمی دستیار کارگردان بود و در دهه ۵۰ با بازی در مجموعه فیلم‌های صمد ساخته پرویز صیاد به شهرت بیشتری در زمینه بازیگری دست یافت.

از جمله نقش‎های به یاد ماندنی او بازی در نقش ‘پوری’ در مجموعه تلویزیونی دایی جان ناپلئون، به کارگردانی ناصر تقوایی و بر اساس رمان ایرج پزشکزاد، نویسنده طنزپرداز معاصر است.

آقای زرین‌پور پس از وقوع انقلاب اسلامی ایران نیز به بازیگری در فیلم‌های سینمایی مانند حکایت عاشقی،پاداش و دختری با کفش‌های کتانی ادامه داد.

اما از آن زمان بیشتر به سریال‎سازی روی آورد و نویسندگی و کارگردانی مجموعه‎های پربیننده تلویزیونی نظیرهتل پیاده‎رو، عطر گل یاس، آوای فاخته، جهان وارونه، زیر چتر خورشید، خاله خانوم و گالش‌های مادربزرگ از جمله ساخته‎های اوست.

مینا جعفر زاده، بازیگر سینما و تلویزیون همسر آقای زرین‎پور است و در بعضی از مجموعه‎های تلویزیونی ساخته او بازی کرده است.

بر اساس گزارش‌ها مراسم خاکسپاری پیکر آقای زرین‌پور به احتمال قوی فردا، جمعه حوالی ساعت ۹ صبح در قبرستان بهشت سکینه شهر کرج انجام خواهد شد.