حسین زمان: کدام نهادی است که دستور توقف فعالیت هایم را به ارشاد داده؟

خبرگزاری هرانا ـ حسین زمان خواننده ممنوع الفعالیت از وزارت ارشاد خواست که سازمان یا ارگانی که دستور توقف فعالیت هایش را به ارشاد داده است معرفی کند.

hossein zaman

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین زمان خواننده ممنوع الفعالیت با انتشار یادداشتی از عدم مشخص بودن مرجع یا نهادی که او را ممنوع الفعالیت کرده خبر داد، وی در این یادداشت گفت؛ هفته گذشته، پس از حدود پنج ماه انتظار برای اعلام نتیجه بررسی مشکل ممنوع الفعالیت بودنم به دفتر موسیقی ارشاد مراجعه نمودم.

فرستنده: آقای امیر صابرپور

پنج ماه پیش پیگیر شدم که چه نهاد یا ارگانی دستور توقف فعالیتهایم را به ارشاد ابلاغ نموده که جناب آقای طالبی، که در آن زمان سرپرست دفتر موسیقی بودند و هم اکنون مدیر کل دفتر موسیقی وزاردت ارشاد، فرمودند قرار است برای بررسی مشکل شما و تنی چند از هنرمندان جلسه ای در حضور معاونت هنری وزیر، آقای مرادخانی، گذاشته شود که خبر نتیجه را به شما خواهم داد.

من پنج ماه صبر کردم و خبری نشد. هفته گذشته به دفتر آقای طالبی رفتم و البته دقایقی به انتظار نشستم که در این فاصله یکی از دوستان با اصرار دست من را گرفت و وارد جلسه ای کرد که تعدادی از اعضای شورای عالی موسیقی ارشاد و تصمیم گیران و ممیزان موسیقی در آن حضور داشتند.

دوستی که من را به آن اتاق برده بود با صدای بلند گفت ببینید چه کسی را برایتان آورده ام. همه بدون استثنا با تعجب نگاهی به من کردند و گفتند بجا نمی آوریم.

بعد از اینکه دوست همراه ،من را معرفی کرد، یکی دو نفری گفتند: “بله بله اسمشان را شنیده ایم و من بسیار خرسند شدم که مسئولین موسیقی ارشاد حداقل اسم من را شنیده اند”.

بگذریم، مگر من کیستم؟ به تعبیر فارس نیوز، یک از فتنه برنگشته عرصه هنر که وزارت ارشاد حق ندارد به او مجوز بدهد. این چه انتظاری است از اساتید موسیقی تصمیم گیر در ارشاد؟ قرار نیست که هر بزرگی، آن هم از اهالی موسیقی حقیری چون من را بشناسد.

پس از مدتی به حضور جناب طالبی، مدیرکل دفتر موسیقی، رسیدم و بدون مقدمه به ایشان عرض کردم، من دیگر هیچ چیز از وزارت ارشاد دولت تدبیر و امید طلب ندارم. نه مجوز انتشار آلبوم میخواهم و نه مجوز اجرای کنسرت. در آینده نیز نه انتظار مراسم تشییع جنازه از مقابل تالار وحدت را دارم و نه قبری در قطعه هنرمندان. تنها چیزی که از وزارت ارشاد میخواهم معرفی سازمان یا ارگانی است که دستور توقف فعالیت هایم را به ارشاد داده. ایشان به من قول داد تا به زودی مسئله را پیگیری نماید و نتیجه را اعلام کند یا وزارت ارشاد سازمان مربوطه را معرفی میکند و یا خود مسئولیت عدم صدور مجوز را مستقیما بعهده میگیرد.

چند روز آینده را نیز منتظر میمانم. شما دوستانم میدانید من به دنبال حل مشکلات شخصی نیستم و تنها با این پیگیری ها میخواهم پرده از پاره ای مسائل بردارم و شبهات موجود را به یقین تبدیل نمایم اگرچه نتوانم حقم را بگیرم.