دستگیری چهار فعال موسیقی زیرزمینی در شرق تهران

در ادامه اعمال محدودیت های اجتماعی در ایران، ماموران لباس شخصی جمهوری اسلامی چهار تن از هنرمندان عرصه موسیقی زیر زمینی را دستگیر کردند. همزمان از وضعیت هشت تن از فعالان تهیه کلیپ های موسیقی زیرزمینی که چندی پیش دستگیر شده بودند، خبری در دست نیست.

فرستنده: آقای علیرضا اسدبکی

به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، در ادامه نقض حقوق هنرمندان توسط دولت جمهوری اسلامی در ایران، روز یکشنبه سوم مرداد ماه چهار تن از هنرمندان عرصه موسیقی به نامهای علی مبین، آرش کامیاب، شهاب شریفی و میلاد یزدی و همچنین ۸ تن از فعالین در تهیه کلیپ های موسیقی نیز توسط ماموران لباس شخصی جمهوری اسلامی دستگیر شده و به مکانی نامعلوم انتقال یافته اند که به گفته خانواده های آنها هیچگونه خبری از آنها در دست نیست.

خبرگزاری هرانا در این خصوص گزارش داده است که “یک منبع نزدیک به این هنرمندان با بیان اینکه بازداشت آنها با برخورد اهانت آمیز و خشن از سوی ماموران همراه بوده، گفته است: ادوات صوتی- تصویری و سازهای موسیقی این هنرمندان نیز ضبط و توسط ماموران به خودروهای ون منتقل شد که از وضعیت و محل بازداشت این هنرمندان هنوز اطلاعی در دست نیست و مراجعات خانواده های آنان به پلیس امنیت تهران نتیجه ای در بر نداشته است”.

منبع مذکور همچنین در ادامه گفته است: «بستگان این افراد نسبت به سرنوشت آنها ابراز نگرانی می کنند. اگرچه جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران گفته بود که پرونده این افراد در دادسرای فرهنگ و رسانه مورد بررسی قرار می ‌گیرد، اما وضعیت آنان همچنان نامعلوم است».

شایان ذکر است که به دلیل محدودیت هایی که دولت جمهوری اسلامی توسط ارگان وزارت ارشاد، برای هنرمندان در حیطه های هنری مختلف از جمله موسیقی تعیین می کند و به جهت آن از دادن مجوز به آثار آنها به دلیل عدم تطبیق با “شرعیات و قوانین اسلامی” سر باز می زند، گروهی از این هنرمندان ناگزیر به تهیه و پخش آثار خود به صورت پنهانی یا “زیر زمینی” می شوند که به موجب آن و در پی اطلاع ارگانهای ذیربط، تحت پی گیری قرار گرفته و پس از آن بازداشت، آزار و از کار محروم می شوند.