نامه وزیر کشور ایران به رئیس قوه قضاییه درباره لغو کنسرت‌ها در خراسان رضوی

سخنگوی وزارت کشور ایران از ارسال نامه عبدالرضا رحمانی فضلی، برای صادق لاریجانی در ارتباط با لغو کنسرت‌ها در خراسان رضوی خبر داد.

به گفته آقای سامانی، وزیر کشور در این نامه‌ از رییس قوه قضاییه خواسته است تا راه حلی برای مسئله لغو کنسرت‌ها در خراسان رضوی اندیشیده شود.

به گفته سامانی: “ما معتقدیم منطقی‌ترین راه حل، صحبت شفاف با رئیس قوه قضاییه در جهت اتخاذ رویه‌ای واحد است تا در این گفت‌وگوها، قوه قضاییه نگاه حقوقی خود را به مسئله برگزاری کنسرت‌ها در خراسان رضوی اعلام کند.”

روز گذشته و پس از انتشار خبر لغو کنسرت سالار عقیلی در سبزوار، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی از لغو موقت تمامی کنسرت‎ها در این استان خبر داد.

غلامعلی صادقی در رابطه با لغو کنسرت ها در این استان گفت: “مشکلاتی که در محتوا و اجرای کنسرت‌ها و همچنین نحوه حضور شرکت‌کنندگان وجود داشت که سوابق آن نیز موجود است، باعث شد که از ناحیه اقشار مختلف مردم، حوزه علمیه و علما گلایه‌های مختلفی در مورد اجرای کنسرت‌ها در پایتخت معنوی کشور به دادستانی اعلام شود.”

به گفته او تا زمانی‎ که در شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی موضوع مطرح و چارچوبی برای برگزاری کنسرت مشخص شود، “برای پیشگیری از آسیب‌های موجود” فعلا کنسرتی اجرا نمی شود.

پیش از این علی جنتی در واکنش به لغو کنسرت‌ها از نامه‌نگاری “در حد بضاعت” خود با رئیس قوه قضائیه خبر داده و گفته بود که این وزارتخانه در باره برگزاری کنسرت‌ها، تعهداتی داده است.

خانه موسیقی ایران، از تشکل‌های صنفی هم در نامه‌ای به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه به لغو پی‌در‌پی کنسرت‌ها در ایران از جمله کنسرت کیوان کلهر و مسائلی مانند ممانعت از حضور زنان نوازنده روی صحنه اعتراض کرده و خواهان جلوگیری از این “رویه غیرقانونی” شده است.

گفته می‌شود که مخالفت‌های احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد با برگزاری کنسرت موسیقی در این شهر و شهرهای دیگر این استان از عوامل لغو کنسرت‌ها است.