کنسرت سیروان خسروی در بوشهر لغو شد

ارسال کننده آقای علی تورج 11 اسفند 93

بر اساس گزارش‌های رسیده از ایران، کنسرت سیروان خسروی، خواننده موسیقی پاپ در بوشهر دو ساعت پیش از آغاز برنامه لغو شد.

گفته می‌شود برای این کنسرت که قرار بود شنبه شب (۹ اسفند ماه) برگزار شود، بیش از ۲۰۰۰ بلیت فروخته شده بود.
حدود دو ماه پیش کنسرت دیگری از سیروان خسروی که قرار بود در بوشهر اجرا شود لغو شده بود.
آن زمان دلیل لغو آن برنامه، سفر استانی حسن روحانی، رئیس جمهور به بوشهر و تامین امینت شهر اعلام شد.
چند روز پس از آن قرار بود لیان کنسرتی دیگری این بار در شیراز برگزار کند. اما مسئول این گروه موسیقی اعلام کرده که به آنها بدون آنکه توضیحی داده شود، گفته‌اند که برنامه‌شانلغو شده است.
چند روز پیش اعلام شد که کنسرت علیرضا قربانی و ارکستر اشتیاق در شهر گلبهار نزدیک مشهد، با وجود داشتن مجوز از وزارت ارشاد، ساعاتی پیش از اجرا، با حکم دادستانیلغو شده است.
خوانندگان و گروه‌های موسیقی اجازه برگزاری کنسرت در شهر مشهد را ندارند بنابراین برنامه‌های خود را در شهرهای کوچک اطراف این شهر مذهبی برگزار می‌کنند.
هر چندروز گذشته احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد،‌ محدوده ممنوعیت اجرای کنسرت در مشهد را گسترده تر از “زیر گنبد و مساجد حرم امام رضا” دانست.
او گفت:‌ “این که می گویم در مشهد کنسرت برگزار نشود از باب اعمال قدرت و دستور نیست. ما با موسیقی مسئله ای نداریم و در این زمینه هم هر کس پیرو مرجع تقلید خود است، اما کنسرت، مطرب بازی است.”
در سال های اخیر،‌ شماری از کنسرت های موسیقی در شهرستان های ایران با وجود داشتن مجوز از سوی وزارت ارشاد، به دلایل مختلفی از جمله اعتراضات گروه های تندرو و تصمیم گیری مقام های محلی، پیش از اجرا لغو شده است.
این روند در کنار موانع دیگری که برای برنامه‌های موسیقی ایجاد می‌شود از جمله جلوگیری از اجرای خوانندگان و نوازندگان زن در ماه‌های گذشته سیر صعودی چشمگیری داشته است.

معترضان در بوشهر خواهان برکناری مقام‌های مسئول شدند همان زمان، برگزاری کنسرت گروه لیان هم در این شهر جنجال برانگیز شد.
روز جمعه ۱۲ دی کنسرت گروه موسیقی محلی “لیان” در بوشهر به رغم اعتراض عده‌ای که خود را “مردم متدین و طلاب و دانشجویان بوشهر” لقب داده بودند و خواهان لغو این کنسرت بودند، با دخالت نیروی انتظامی در این شهر برگزار شد.
در پی برگزاری آن کنسرت، ده‌ها نفر در بوشهر مقابل استانداری دست به اعتراض زدند و خواهان برکناری مقام‌های مسئول از جمله استاندار و مدیر کل ارشاد استان بوشهر شدند.