وزیر کشور: ۲۸ درخواست برگزاری کنسرت را تائید نکردیم

وزیر کشور جمهوری اسلامی می‌گوید که این وزارت‌خانه از سخنرانی و مراسمی که شائبه تبلیغات انتخاباتی دارد، جلوگیری خواهد کرد.

rahmanifazli

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در باره مسئله لغو کنسرت‌ها، سخنرانی‌ و مراسم انتخاباتی و امنیت مرزهای ایران اظهار نظر کرده است.

او بدون نام بردن از محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران که در ماه‌های گذشته سفرهای استانی و تبلیغاتی خود را به منظور شرکت در انتخابات سال آینده افزایش داده، گفته است که در باره فعالیت‌های انتخاباتی پیش از موعود قانون وجود دارد.

وزیر کشور سخنرانی و برگزاری تجمعات انتخاباتی پیش از زمان تبلیغات را نیازمند «مجوز قانونی» دانست و افزود: «اگر کسی بدون مجوز اقدام به این تحرکات کرده خلاف کرده است».

رحمانی فضلی «تامین امنیت» را مهم‌ترین دستاورد دولت و وزارت کشور دولت یازدهم دانست و مدعی شد که «ما در کشور دیگر برهم خوردن سخنرانی نمی‌بینیم».

او در ادامه ممنوعیت سخنرانی برخی از افراد را به صورت تلویحی تائید کرد و گفت: «سانسور سخنرانی داشته‌ایم». رحمانی فضلی وزارت کشور را مسئول «سانسور سخنرانی‌ها» ندانست.

وزارت کشور با ۲۸ درخواست برگزاری کنسرت موافقت نکرد

وزیر کشور در بخش دیگری از این گفت‌وگو از لغو کنسرت موسیقی در مشهد دفاع کرد و گفت که «مشهد جایگاه ویژه‌ای است که باید حرمت آن نگه داشته شود».

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران مرداد امسال پس از آنکه امام جمعه مشهد با برگزاری کنسرت موسیقی در این شهر مخالفت کرد، گفت که این وزارت‌خانه از برگزاری کنسرت در مشهد صرف‌نظر کرده است.

رحمانی فضلی با اعلام اینکه وزارت کشور در چهار ماه نخست امسال از ۳۱۴ درخواست با ۲۸ مورد برگزاری کنسرت موافقت نکرده، افزود: «تعدادی کنسرت نیز به وسیله وزارت ارشاد، نیروی انتظامی و وزارت کشور لغو شده است».

او گفت: «در جامعه به نحوی تصور می‌شود که هر درخواستی برای کنسرت باید پذیرفته شود اما در عمل به این صورت نیست». رحمانی فضلی بدون اینکه توضیح بیشتری در باره کنسرت‌هایی که لغو مجوز شده‌اند، بدهد، ادامه داد: «تنها ۳ مورد به دستور بزرگان شهرها لغو شده» است.

وزیر کشور در حالیکه لغو کنسرت در مشهد را برنامه وزارت‌خانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشوردانست، از دخالت «برخی از فقها و بزرگان» در لغو کنسرت‌ها انتقاد کرد. او بدون نام بردن از فردی، گفت که «دخالت افراد دیگر خارج از قاعده کار را برهم می‌زند».