متأسفانه در تئاتر هم رابطه جای ضابطه را گرفته

سعید دولتی بازیگر نمایش«خوب، بد، زشت» گفت: این نمایش را مناسبتی نمی‌دانم، «خوب، بد، زشت» یک کمدی انتقادی است که به مسائل روز جامعه می‌پردازد.

نمایش خوب، بد، زشت

به گزارش رسیده، وی بابیان اینکه نمایش‌های مذهبی در سال‌های اخیر تماشاگران خود را ازدست‌داده‌ است، توضیح داد: نمایش‌های مذهبی، یا به‌اصطلاح غلطِ رایج «مناسبتی»، در سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته‌اند، این در حالی است که شعارزدگی، نگاه‌های کلیشه‌ای و پرداخت‌های غلط یا ضعیف سبب شده از تعداد تماشاگران این‌گونه‌ نمایشی کاسته شود و مردم رغبت چندانی برای تماشای شان نداشته باشند.

فرستنده : آقای علیرضا اسدبکی

این کارگردان تئاتر گفت: «خوب، بد، زشت» را مناسبتی نمی‌دانم، این نمایش با نگاهی نقادانه به موضوعات مبتلابه جامعه امروز می‌پردازد و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، البته اگر گوشی برای شنیدن باشد.

وی درباره حضورش در این نمایش توضیح داد: ابوالفضل حاجی علی‌خانی را خوب می‌شناسم و با قلمش آشنا هستم، زمانی که اجرای نمایش «خسوف» را در تماشاخانه سنگلج روی صحنه داشتیم، پیشنهاد نقش «محرم» مطرح شد؛ متن را خواندم و تفاوت‌های این نقش باشخصیت‌هایی که پیش‌تر بازی کرده‌ام، مرا برای حضور در این نمایش مشتاق کرد.

وی افزود: نمایشنامه «خوب، بد، زشت» قصه جذاب و دیالوگ‌های اثرگذاری دارد. محرم با لهجه جنوبی و چلنجی که با مصیب دارد، لحظات ناب و دلپذیری را در نمایش رقم می‌زنند. البته در پایان‌بندی قصه نواقصی وجود داشت که در طول اجراها برطرف شد و خدا را شکر نتیجه خوبی گرفتیم.

این مدرس بازیگری گفت: این نمایش که در سوگواره خمسه جایزه دوم کارگردانی و بازیگری و جایزه اول طراحی صحنه را کسب کرد، با روایت متفاوتی به موضوع «شهدای مدافع حرم» می‌پردازد و درباره دو نفر از اهالی جنوب ایران است که وانتی را در پمپ‌بنزین می‌دزدند، ازقضا بار وانت محموله ای است که حال و هوای این دو را عوض می‌کند و مسیر زندگی آن‌ها را تغییر می‌دهد.

وی تصریح کرد: این نمایش چه در دوره اول اجرا در بنیاد روایت و چه در سالن حوزه هنری با استقبال خوبی روبه‌رو شد و تماشاگران، ما را مورد لطف قراردادند، این موفقیت نتیجه یک کار گروهی است و امیدوارم بتوانیم در سالن‌ها و شهرهای مختلف هم اجرا داشته باشیم.

سعید دولتی با انتقاد از نبود حمایت‌های جدی از تئاتر گفت: متأسفانه در تئاتر هم مانند سینما و دیگر شاخه‌های هنر رابطه جای ضابطه را گرفته است، «خوب، بد، زشت» شایسته حمایت‌های بیش از این بود ولی متأسفانه مورد بی‌مهری قرار گرفت و درنهایت مهجور ماند.

وی افزود: این نمایش حرفه‌ای زیادی برای گفتن دارد و تلنگر خوبی است برای مسئولین و آن‌هایی است که خیلی از ارزش‌ها را به فراموشی سپرده‌اند.

دولتی، مدیر تماشاخانه «همای سعادت» فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنر و معماری تهران و بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینماست.

از شاخص‌ترین فعالیت‌های تئاتری وی به‌عنوان بازیگر یا کارگردان می‌توان به نمایش‌های «سالو»، «آرسنال»، «شمس»، «مجلس سیاوش خوانی»، «آسیدکاظم»، «بوقلمون صفتان»، «انبوهی از هیچکس»، «خسوف»، «سکوت سرخ»، «دلپیچه» و… اشاره کرد.

او بازی در سریال‌هایی مثل «جدال با سرنوشت»، «کتاب‌فروشی هدهد»، «یونس»، «تنگنا»، «هوش سیاه ۱ و ۲»، «زخم»، «چرخ فلک»، «میراث مرثیه» و… را نیز در کارنامه‌اش دارد.

«خوب، بد، زشت» به کارگردانی شقایق فتحی و قلم ابوالفضل حاجی علی‌خانی تا ۳۰ آذر با هنرمندی حاجی علی‌خانی و سعید دولتی در تماشاخانه ماه حوزه هنری اجرا می‌شود.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به طراح صحنه شقایق فتحی، طراح لباس ابوالفضل حاجی علی‌خانی، طراح پوستر و بروشور سجاد نجفی، مشاور رسانه‌ای مطهره کشاورز، مدیر فنی حسین کریمی، عکاس ایمان روح‌الامینی، فیلم‌بردار حسین اکبری، میکس و مونتاژ فیلم و افکت سارنگ هاشمی و اجرای نور وحید رفیعی اشاره کرد.