فریدون جیرانی: دولت یازدهم باید به راه خود ادامه دهد

فریدون جیرانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا افزود: دولت آقای روحانی با شعار حل مساله هسته ای به میدان آمد و چون قرار بود کاری کند که تحریم ها رفع شود، بنابراین تاکید مضاعفی برای انتخاب وزیر امور خارجه برای پیگیری این موضوع صورت گرفت.


وی ادامه داد: با توجه به شرایط روز ایران در چهار سال گذشته، سمت گیری کابینه دولت یازدهم نیز سیاست خارجی بود که دولت به خوبی از پس توافق هسته ای و رفع تحریم ها بر آمد.

فرستنده: آقای علیرضا اسدبکی


این کارگردان و منتقد سینما ادامه داد: البته اهالی فرهنگ نیز این موضوع و شرایط را به خوبی درک و کمتر مطالبات خود در عرصه فرهنگ را پیگیری کردند اما به نظر می رسد در چهار سال آینده انتظارات بیشتری از دولت روحانی وجود داشته باشد.
کارگردان فیلم سینمایی «قرمز» افزود: به نظر می رسد باید به دولت فرصت داد تا با بهتر شدن وضعیت اقتصادی کشور، بالندگی خوبی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی حاصل شود.
جیرانی با بیان اینکه مردم ایران کمی پیچیده هستند، خاطرنشان کرد: حتماً مناظره های انتخاباتی و داغ شدن تبلیغات مردم را پای صندق های رای خواهند کشاند و در واقع مردم ایران به این باور رسیده اند که باید در انتخابات حضور فعال و موثری داشته باشند.
وی درباره علاقه خود برای ساخت فیلم انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری نیز گفت: خیلی علاقه ای به این کار ندارم و اصولاً تکنیک این کار را نیز بلد نیستم.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، سید مصطفی هاشمی طبا، سید ابراهیم رئیسی، سید مصطفی میرسلیم و محمدباقر قالیباف نامزدهای انتخابات این دوره ریاست جمهوری هستند.
روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه نخستین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی برگزار شد و قرار است دو مناظره دیگر پیش از انتخابات و به ترتیب در روز جمعه 15 و 22 اردیبهشت ماه برگزار شود.