توقف انتشار روزنامه‌ی آسمان آبی و وقایع‌اتفاقیه به دلیل بازداشت سرمایه‌گذار

پس از بازداشت سرمایه‌گذار دو روزنامه آسمان آبی و وقایع اتفاقیه، روزنامه آسمان آبی در اطلاعیه‌ای از توقف انتشار این روزنامه تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از بهار نیوز، در بخش‌هایی از بیانیه روزنامه آسمان آبی آمده است: “همراهان گرامی روزنامه‌های «آسمان آبی» متاسفانه به‌دلایل ناخواسته، انتشار نسخه کاغذی «آسمان آبی» با مشکلاتی روبه‌رو شده است؛ از این رو، انتشار این روزنامه تا رفع این مشکلات به‌صورت آنلاین خواهد بود. سبب این امر بازداشت مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار این روزنامه، جناب آقای «دومان سهند»، است که متاسفانه به‌دلایلی که تاکنون برای ما نامشخص مانده بازداشت شده‌اند. این موضوع مشکلات موقت مالی (دسترسی‌نداشتن به حساب‌های بانکی)، برای روزنامه «آسمان آبی» به وجود آورده است”.

دو ماه پیش بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای شرکت مالی – اعتباری «دومان» را غیرقانونی اعلام کرده و از مردم اکیدا خواسته بود در آن هیچگونه سرمایه گذاری نکنند.

از سوی دیگر امیر حسین اسماعیلی، خبرنگار روزنامه جهان صنعت خبر از توقف انتشار این روزنامه در سال آینده داد.

توییتر رورنامه‌ی «وقایع اتفاقیه»، امروز اعلام کرد: بازداشت «سهند دومان» سرمایه گذار دو روزنامه‌ی «وقایع اتفاقیه» و «آسمان آبی»، انتشار این دو روزنامه را با چالش روبرو کرده است. روزنامه‌ی وقایع اتفاقیه تا اطلاع ثانوی منتشر نخواهد شد.

به گزارش انصاف نیوز، در اطلاعیه‌ی روزنامه‌ی آسمان آبی در این باره نیز آمده است:

«همراهان گرامی روزنامه‌های «آسمان آبی» متاسفانه به‌دلایل ناخواسته، انتشار نسخه‌ی کاغذی «آسمان آبی» با مشکلاتی روبه‌رو شده است؛ از این رو، انتشار این روزنامه تا رفع این مشکلات به‌صورت آنلاین خواهد بود.

سبب این امر بازداشت مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار این روزنامه، جناب آقای «دومان سهند»، است که متاسفانه به‌دلایلی که تاکنون برای ما نامشخص مانده بازداشت شده‌اند. این موضوع مشکلات موقت مالی (دسترسی‌نداشتن به حساب‌های بانکی)، برای روزنامه‌ی «آسمان آبی»  به وجود آورده است. به‌رغم این مشکلات، تحریریه و همکاران دیگر بخش‌های این روزنامه، با توجه به تعهد حرفه‌ای‌شان به مخاطبان، با امیدواری به خردمندی نهادهای ذی‌ربط پرونده، به ادامه‌ی کار به‌صورت آنلاین تصمیم گرفته‌اند.

همکاران روزنامه‌ی «آسمان آبی» تاکید می‌کنند به‌رغم مشکلات مالی‌ که در ماه پایانی سال و نزدیکی عید نوروز برایشان پیش آمده است تعهد حرفه‌ای خود را سرلوحه‌ی کار قرار می‌دهند و برای احترام به مخاطبان که سرمایه‌ی اصلی هر مطبوعه‌ای هستند، روند اطلاع‌رسانی خود را به‌صورت آنلاین ادامه می‌دهند. در همین حال از نهادهای ذی‌ربط این انتظار وجود دارد که با توجه به نزدیکی سال نو، تدابیری بیندیشند که هر چه سریع‌تر دسترسی به منابع مالی روزنامه‌ها باز شود. در پایان، بار دیگر از مخاطبان عذرخواهی می‌کنیم و از تمامی همکاران مطبوعاتی درخواست می‌کنیم تا مشخص‌شدن ابعاد پرونده از گمانه‌زنی پرهیز کنند».