دادگاه مطبوعات؛ مدیر مسئول دوماهنامه زنبوران مجرم شناخته شد

پرونده مدیر مسئول دوماهنامه زنبوران با شکایت شاکی خصوصی و به اتهام “توهین و نشر اکاذیب” امروز در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان تهران تشکیل شد که در نهایت هیات منصفه مطبوعات پس از استماع شکایت شاکی و دفاعیات متهم، مدیر مسئول این دو ماهنامه را در ارتباط با عناوین اتهامی مجرم شناخت اما مستحق تخفیف در مجازات دانست.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، دادگاه رسیدگی به پرونده مدیر مسئول سایت جهان نیوز امروز با شکایت معاونت حقوقی ریاست جمهوری و به اتهام “تشویش اذهان عمومی” تشکیل شد، اما ادامه رسیدگی به این پرونده و صدور حکم به زمان دیگری موکول شد.

دادگاه رسیدگی به پرونده مدیران مسئول سایت خبری جهان نیوز، دو ماهنامه زنبوران و نیز شکایت از کریم صفایی (رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان) امروز در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کاشانکی و با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات برگزار شد.

پرونده پرویز سروری، مدیر مسئول سایت خبری جهان نیوز با شکایت معاونت حقوقی ریاست جمهوری و به اتهام “نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی” تشکیل شد که دادگاه با درخواست استمهال متهم موافقت کرد و برگزاری جلسه رسیدگی به این پرونده به زمان د یگری موکول شد.

همچنین پرونده کریم صفایی با شکایت دبیر فدراسیون تیراندازی به اتهام “نشر اکاذیب، توهین و افترا از طریق گفت وگو با خبرگزاری کار (ایلنا)” نیز امروز تشکیل شد، که در نهایت دادگاه قرار عدم احراز صلاحیت رسیدگی به این پرونده را صادر کرد.

پرونده مدیر مسئول دوماهنامه زنبوران نیز با شکایت شاکی خصوصی و به اتهام “توهین و نشر اکاذیب نیز” تشکیل شده بود که در نهایت هیات منصفه مطبوعات پس از استماع شکایت شاکی و دفاعیات متهم مدیر مسئول این دو ماهنامه را در ارتباط با عناوین اتهامی مجرم شناخت اما مستحق تخفیف در مجازات دانست.