احضار حسن شمشادی خبرنگار و فعال رسانه‌ای به دادسرا

حسن شمشادی، خبرنگار و فعال رسانه‌ای، روز یکشنبه در پی احضار قبلی در دادسرای جرائم رایانه‌ای تهران حاضر و تفهیم اتهام شد. پیشتر این خبرنگار درخصوص یادداشتی که در آن از خورده شدن گوشت کلاغ و گربه توسط مردم به دلیل فقر شدید در روستاهای حاشیه شهرستان زابل خبر داد به دادگستری استان سیستان و بلوچستان احضار شده بود. به گفته‌ی آقای شمشادی “این سومین احضارش به دستگاه قضایی در شش ماه گذشته است که دو مورد آخر در خصوص یک پرونده بوده است”.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسن شمشادی فعال رسانه‌ای و خبرنگار، روز یکشنبه ۲۷ شهریورماه ۹۷ در پی احضار قبلی در دادسرای جرائم رایانه‌ای تهران حاضر شد.

آقای شمشادی طی یادداشتی در این خصوص گفت: “روز جمعه که روز تعطیل است، پیامکی از سامانه ثنا به دستم رسید که در آن گفته شده بود که شما تا ۵ روز وقت دارید برای دفاع از اتهام انتسابی به دادسرای جرائم رایانه‌ای مراجعه کنید و اگر تا وقت ذکر شده در دادسرا حاضر نشوید حکم جلب شما صادر خواهد شد”.

وی افزود: “سپس بنده به شعبه چهار دادیاری دادسرای جرائم رایانه‌ای تهران مراجعه کردم. دادیار محترم پس از بیان مقدمات گفت که ما از دادستانی زاهدان نیابت داریم که به اتهام شما رسیدگی کنیم؛ پس از اینکه شماره پرونده را رؤیت کردم متوجه شدم که این همان پرونده‌ای است که بابت آن دو ماه قبل به زاهدان رفتم و قرار نهایی هم صادر شده بود. دادیار گفت که چون چیزی برای من نیامده است من باید طبق قانون به شما تفهیم اتهام کنم و شما هم باید از خودت دفاع کنی!”

این خبرنگار و فعال رسانه‌ای با بیان اینکه من همه این مراحل را دو ماه قبل طی کرده بودم، گفت: “سپس از دادیار اجازه گرفتم و به دفتر ریاست دادسرا مراجعه کردم. موضوع را مطرح کردم و با ارائه کپی آن نامه خواهش کردم تا سامانه محترم را چک کنند و خودشان ببیند که من راست می‌گویم یا دروغ! چنین کردند، پرینتی گرفتند، مهر و امضایی کردند و فرستادند شعبه، خانم دادیار دید و گفت حالا شد! به‌سلامت!”

آقای شمشادی در انتها گفت: “این سومین احضار من به دستگاه قضایی در شش ماه گذشته است که دو مورد آخر در خصوص یک پرونده بود”.

احضار پیشین این خبرنگار به دادگستری استان سیستان و بلوچستان درخصوص یادداشتی در صفحه شخصی خود بوده که در آن از خورده شدن گوشت کلاغ و گربه توسط مردم به دلیل فقر شدید در روستاهای حاشیه شهرستان زابل خبر داده بود.

حسن شمشادی در ۱ آبان ۱۳۴۸ در خرم‌آباد متولد شد. همکاری با صداوسیمای مراکز قم، خرم‌آباد و واحد مرکزی خبر، حضور در سوریه و عراق به‌عنوان خبرنگار ازجمله فعالیت‌های وی بوده است.