در پی انتشار گزارش «توریسم جنسی»، دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای مدیران مسئول «شرق» و «شهروند» خبر داد

تابستان امسال گزارش‌هایی درباره «ارائه خدمات جنسی» به زوار عراقی در مشهد و منطقه اروند در برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها منتشر شد. به دنبال این گزارش‌ها، روز چهارشنبه عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای مدیران مسئول «شرق» و «شهروند» به اتهام “انتشار اخبار اختلاف افکن میان مردم ایران و عراق” خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، دادستان تهران گفت که بعد از اینکه این اخبار منتشر شد، دادستانی تعدادی از سایت‌ها و روزنامه‌ها را احضار کرده و تذکر داد و روز گذشته مدیران مسئول دو روزنامه شرق و شهروند که اخبار اولیه را اعلام کرده بودند، احضار و تفهیم اتهام شدند و کیفرخواست آن‌ها صادر شده است”.

دادستان تهران در ادامه گفت: “دادستانی حتی در این زمینه به تعلل متهم شد، ولی در واقع اینگونه نبود و لذا رسانه‌ها باید خطوط قرمز مطبوعات کشور را رعایت کنند و برگزاری نشست‌های تعاملی با رسانه، مانعی نیست که اگر جرمی مرتکب شدند، تعقیب نشوند”.

آقای دولت آبادی جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرده و به طور مشخص به محتوای کیفرخواست علیه این دو روزنامه اشاره‌ای نکرده است.

پیش از این سخنگوی قوه قضائیه نیز گفته بود که این نهاد، روزنامه شرق، سایت خبری تابناک، و برخی روزنامه‌های دیگر را به خاطر «اختلاف‌افکنی» میان ایران و عراق تحت تعقیب قضایی قرار داده است.

تابستان امسال بود که وب‌سایت خبرآنلاین و روزنامه‌های شهروند و شرق گزارش‌هایی درباره ارائه «خدمات جنسی» به زوار عراقی در شهر مشهد و منطقه اروند منتشر کردند.

روزنامه شهروند در این خصوص نوشته بود: “در منطقه آزاد اروند می‌توان رد خانه‌هایی را گرفت که برای استفاده جنسی از زنان به راه می‌افتد. رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی: در مورد ازدواج موقت عراقی‌ها با زنان ایرانی باید بیشتر مراقب باشیم”.