اعتراض رییس پیشین هیات مدیره‌ی خانه سینما به سوءاستفاده از نوشته‌اش

رییس پیشین هیات مدیره‌ی خانه سینما با اشاره به مطلبی که چندی پیش تحت عنوان “خانه سینما؛فرهنگی یا صنفی” منتشر کرد، به تازگی نوشت: «دولت روحانی سهم و توان خود را به عنوان یک دولت در رفع عامل بسته شدن خانه سینما انجام داده است. با این حال مخالفان سیاسی ایشان سعی کردند از این نوشته با ذکر نام من سوء استفاده کنند.»

ابراهیم مختاری

به گزارش ایسنا، ابراهیم مختاری چندی پیش مطلبی را تحت عنوان «خانه سینما،فرهنگی یا صنفی؟» منتشر کرد که در پی آن برخی نوشته‌ها و حاشیه‌ها در رابطه با آن مطلب، در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها منتشر شد.

فرستنده: آقای علیرضا اسدبکی

این کارگردان برای روشن شدن برخی ابهامات و در پاسخ به برخی حاشیه‌سازی‌ها نوشتاری را امروز 26 اردیبهشت ماه منتشر کرد که در آن آمده است:«نوشته من با عنوان “خانه سینما، فرهنگی یا صنفی؟” که به تازگی در ایسنا منتشر شده است به وجوه متنوع مسائل حقوقی، فرهنگی/صنفی تشکل‌های سینمایی و خانه سینما پرداخته و بیش از همه سیاست‌های مدیریت خانه سینما را در دوره‌ای نقد کرده است که خود من عضو مهم مدیریت آن دوره  خانه سینما بوده‌ام. اما همزمانی انتشار این نوشته و رقابت‌های انتخاباتی باعث شده مخالفان دولت آقای روحانی از آن، در جهت تخریب دولت ایشان برای رسیدن به مقصود خود استفاده کنند.

من این روزها به عنوان یک شهروند تا حدودی می‌بینم که در شهر جنب و جوشی هست و ممکن است فرد یا افراد ناسالمی بخواهند در این هیجان مدنی  از این نوشته، سوء استفاده سیاسی کنند. به همین مناسبت تا جای ممکن راه چنین سوء استفاده‌ای را بستم و نشان دادم که کوشش مدیریت خانه و پیگیری ریس سازمان سینما(مهدی حیدریان) و وزیر وقت ارشاد(صالحی امیری) نارسایی “ضوابط و مقررات..” ارشاد را که بهانه بدست بدخواهان برای تعطیلی خانه سینما داده بود، در قالب یک استفساریه به “شورای عالی انقلاب فرهنگی”تقدیم کرده‌اند.

به بیانی دولت روحانی سهم و توان خود را به عنوان یک دولت در رفع عامل بسته شدن خانه سینما انجام داده است. با این حال مخافان سیاسی ایشان سعی کردند از این نوشته با ذکر نام من سوء استفاده کنند. وقتی چنین بی‌اخلاق‌هایی گرد رقبای آقای روحانی جمع شده‌اند آیا چاره دیگری جز رای دادن به آقای روحانی هست؟»