هانیه توسلی، تازه‌ترین تصویر ممنوع در تلویزیون ایران

تیزر فیلم “ایده اصلی” با بازی هانیه توسلی از تلویزیون ایران پخش نشد. صدا و سیما به شرکت پخش کننده فیلم گفته است که قسمت‌هایی از این تیزر با حضور هانیه توسلی باید حذف شود. ‌

پیام نیکفرد، مدیر روابط عمومی خانه فیلم که پخش کننده اصلی فیلم است گفته است: به ما اعلام شد پخش تصویر و صدای هانیه توسلی در قالب تیزر و برنامه‌های دیگر ممنوع است.‌

پیشتر هم بخش‌هایی از تیزر فیلم “قسم” با حضور مهناز افشار از رادیو و تلویزیون پخش نشد بدون اینکه دلیلش را اعلام کنند. اما، محسن تنابنده، کارگردان این فیلم در ویدئویی که در اینستاگرامش منتشر کرد نوشت که به دستور وزارت اطلاعات از حضور ویدئویی خانم افشار در شب اکران این فیلم در مشهد جلوگیری کردند.

آقای تنابنده توضیح داده که قرار بود خانم افشار از طریق لینک ویدئویی در مشهد در شب اکران فیلم حضور یابد اما با اینکه از قبل هماهنگ شد ارتباط اینترنتی را با خانم افشار قطع کردند.

احتمال می‌رود که ممنوع‌التصویری خانم افشار در تلویزیون ایران هم با تصمیم وزارت اطلاعات مرتبط است. ‌

محمد سرافراز، رئیس پیشین صدا و سیما پیشتر گفته بود که دستگاه‌های امنیتی در کار او دخالت می‌کردند و فهرستی به او داده بودند که “روشن و شفاف نبوده” و شامل چند هزار نفر می‌شد. به گفته او دستگاه‌های امنیتی فهرست‌های پراکنده‌ای از “هنرمندان و کارشناسان” به صدا و سیما می‌دادند که “ممنوع‌الکار و ممنوع‌الورود به سازمان” شده بودند که حتی تعدادی از افراد در این فهرست‌ها “از دنیا رفته بودند.”