متین ستوده، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به دادسرای ارشاد احضار شد

متین ستوده، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در پی احضار به دادسرای ارشاد صبح روز جاری در این دادسرا حاضر شد. دلیل احضار خانم ستوده به دلیل پوشش وی در مراسم اکران خصوصی فیلم «مسخره باز» عنوان شده است.

به نقل از تسنیم، امروز چهارشنبه ۲۴ مهرماه ۹۸، متین ستوده، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در دادسرای ارشاد تهران حاضر شد.

وی پیش از این به دلیل آنچه “ظاهر نامتعارف” وی عنوان شده است به دادسرای ارشاد تهران احضار شده بود.

همچنین روز جاری عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به حواشی ایجاد شده پیرامون موضوع پوشش تعدادی از بازیگران سینما در مراسم آغاز اکران یکی از فیلم‌های سینمایی گفت که این افراد از کسانی هستند که در برنامه‌های تلویزیونی نیز حضور دارند و همچنین فضای آن مراسم رسمی نبوده که آنها بخواهند برای حضور از ما اجازه بگیرند.

پیشتر حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی نیز با اعلام اینکه انتشار تصاویر با پوشش های مغایر با معیارهای جمهوری اسلامی هنجارشکنی است، گفته بود که برای ما فرقی ندارد چه کسی هنجارشکنی کند، با همه اعم از هنرمند و بازیگر و سلبریتی برخورد می شود.

ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

لازم به ذکر است کارگروه مشترک دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تیرماه امسال بخشنامه ای در خصوص تبلیغ حجاب و پیشگیری و برخورد با هر گونه الگوی پوشش مغایر با معیارهای جمهوری اسلامی تدوین کرده و به عنوان برنامه و راهکار به همه نهادهای قضایی، امنیتی، اجرایی و فرهنگی و آموزشی ارسال کرده بود. نسخه پیشنهادی بروز شده این بخشنامه ۲۶ صفحه ای در اختیار هرانا قرار گرفته است که چکیده ای از آن پیشتر در گزارشی منتشر شده بود. متن کامل بخشنامه را نیز می توانید در همان گزارش به صورت پی دی اف دریافت کنید.