خانواده ها نگران وضعیت بهداشتی حوزه های برگزاری کنکور نباشند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: خانواده های داوطلبان کنکور از سلامت و رعایت نکات بهداشتی حوزهای آزمون سراسری در استان اطمینان داشته باشند و نگران نباشند.

کوروش مودت سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به مصوبات شورای آموزش و پرورش خوزستان یکی از دغدغه های اصلی مسوولان استان و دستگاه های مربوطه در برگزاری کنکور رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به بیماری کرونا در حوزه های امتحانی است و به همین منظور با همکاری شهرداری و آتش نشانی وهلال احمر به عنوان پشتیبان کار ضدعفونی و گندزدایی حوزه های برگزاری کنکور در استان قبل و بعد از آزمون انجام می شود.

وی گفت: خانواده ها نسبت به رعایت نکات بهداشتی در حوزه های برگزاری کنکور نگران نباشند و مانع حضور فرزند خود بر سر جلسه امتحان نشوند و از داوطلبان نیز تقاضا می شود در رعایت نکات بهداشتی نهایت دقت را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: ۵۱ هزار و ۳۴۱ داوطلب در۵۰۰ حوزه ی امتحانی آموزش و پرورش در ازمون سراسری امسال شرکت می کنند.

وی گفت:  ازاین تعداد یک هزار و ۸۵۹ نفر در رشته هنر، ۳ هزار و ۴۶۳ نفر درشته ریاضی، ۱۶ هزار و ۲۷۶ نفر در رشته انسانی، ۲۶ هزار و ۴۱۸ نفر در رشته تجربی و سه هزار و ۴۲۵ نفر در بخش زبان های خارجه با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد داوطلبان کنکور امسال در حوزه های آزمون آموزش و پرورش حضور می یابند ادامه داد: آزمون سراسری در ۲۲ شهرستان خوزستان در چهار روز از ۲۹ مرداد تا یکم شهریور برگزار می شود.

۶۴ هزار و ۳۱۴ داوطلب خوزستانی امسال در کنکور شرکت می کنند که ۱۳ هزار نفر ازاین تعداد در حوزه های امتحانی دانشگاه ها و ۵۱ هزار و ۳۱۴ نفردر حوزه های امتحانی آموزش و پرورش شرکت می کنند.

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا کنکور با ۴۵ روز تاخیر برگزار می شود.