جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نجف مهدی‌پور برگزار شد

یکشنبه ۳۰ خردادماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نجف مهدی‌پور، روزنامه نگار ساکن دره شهر، در دادگاه انقلاب ایلام برگزار شد. آقای مهدی پور مورخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و در تاریخ ۱۸ خردادماه، با تودیع قرار وثیقه از زندان دره شهر آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، امروز یکشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۰، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نجف مهدی‌پور، روزنامه نگار ساکن دره شهر، در دادگاه انقلاب ایلام برگزار شد.

در این جلسه که در شعبه یک دادگاه انقلاب ایلام به ریاست قاضی تیموری‌کیا برگزار شده است، آقای مهدی پور از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام، ارتباط با رسانه‌های خارج از کشور و توهین به رهبری مورد محاکمه قرار گرفت.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: قاضی به وی فرصت دفاع نداده و گفته است تنها می‌تواند اظهار ندامت کند.

نجف مهدی‌پور در تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و پس از اتمام بازجوییها از یکی از بازداشتگاههای امنیتی دره شهر، به زندان این شهر منتقل شد. وی مورخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی، از زندان دره شهر آزاد شد.

آقای مهدی پور پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت آمیز خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. او در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۹۷ بازداشت و توسط دادگاه انقلاب ایلام به یک سال حبس تعزیری از بابت اتهامات “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام” محکوم شد. این حکم نهایتا توسط دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد. آقای مهدی‌پور در تاریخ ۱۱ خرداد ۹۸ جهت تحمل حبس یک ساله خود بازداشت و به زندان دره‌شهر منتقل و نهایتا در تاریخ ۶ اسفندماه ۹۸ به صورت زودهنگام از زندان دره شهر آزاد شد.

نجف مهدی‌پور کارشناس ارشد علوم سیاسی و کاندیدای دهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی بود که صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان رد شد. پیشتر نیز انتشار مقالات انتقادی، تعطیلی دوهفته‌نامه‌ی باختر زمین را در پی داشت که آقای مهدی‌پور صاحب امتیاز آن بود.