رضا طالشیان جلودارزاده از زندان تهران بزرگ به مرخصی اعزام شد

رضا طالشیان جلودارزاده، روزنامه نگار محبوس در زندان تهران بزرگ به مرخصی اعزام شد. او اوایل بهمن ماه سال گذشته بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت ۳ ساله خود به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

رضا طالشیان جلودارزاده | Journalism is not a Crime - Supporting Journalists  in Iran

به گزارش خرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰، رضا طالشیان جلودارزاده روزنامه نگار، از زندان تهران بزرگ به مرخصی اعزام شد.

آقای جلودارزاده از صبح روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ماه، در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته هایش دست به اعتصاب غذا زده و پس از مدتی با وعده مساعد مسئولین به اعتصاب خود پایان داده بود.

رضا جلودارزاده در اسفندماه سال گذشته نیز در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و نگرفتن دارو درست به اعتصاب غذا زد و پس از یک هفته، به دنبال انتقال به بیمارستان و دریافت دارو به اعتصاب خود پایان داد.

وی در تاریخ ۲۴ بهمن‌ماه ۹۹، علیرغم بروز تشنج از اعزام به بیمارستان و رسیدگی مناسب پزشکی محروم ماند. گفته می‌شود در نتیجه این حمله عصبی بینایی یکی از چشمان وی با مشکل جدی مواجه شده است.

رضا طالشیان جلودارزاده در خردادماه ۹۸ از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی” به ۳ سال حبس تعزیری، پرداخت ۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی و دو سال محرومیت از فعالیت سیاسی و اجتماعی و مطبوعاتی محکوم شد. این محکومیت نهایتا در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

این شهروند اوایل بهمن‌ماه سال ۹۹، پس از حضور در شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

رضا طالیشان جلودار زاده، سردبیر مجله «صبح آزادی» بود که در سال ۱۳۹۰ توقیف شد.