لغو نمایش «ابد و یک روز» در جشنواره‌ی فیلم تصویر

افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی فیلم تصویر که بنا بود با نمایش فیلم «ابد و یک روز» سعید روستایی آغاز شود به دلیل لغو نمایش این فیلم و اعتراض حاضران با حاشیه‌هایی روبرو شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراسم افتتاحیه جشنواره‌ی فیلم تصویر که به دبیری سیف الله صمدیان برگزار می‌شود، بنا بود با نمایش فیلم «ابد و یک روز» ساخته سعید روستایی که برگزیده سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شد، آغاز شود که در نهایت به دلیل آنچه آماده نبودن نسخه DCP این فیلم عنوان شد، لغو شد.

در ادامه‌ی این برنامه که اول اسفند ماه در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شد، سیف الله صمدیان در توضیحاتی با بیان اینکه یک سورپرایز برای حاضران دارد، عنوان کرد که قصد دارد دو فیلم کوتاه سعید روستایی را که در دوره‌های پیشین جشن تصویر سال برگزیده شده بودند، برای حاضران به نمایش درآورد که این قضیه با واکنش حاضران روبرو شد و عده زیادی مراسم را ترک کردند.

این در حالی بود که صمدیان خطاب به مخاطبان حاضر گفت: برای دانستن اینکه این استعداد نوظهور سینما یعنی سعید روستایی از کجا پاگرفته و چه روندی را طی کرده تا به این مرحله رسیده خوب است که فیلم‌های قبلی او را ببینیم.

وی با عذرخواهی از حاضران به دلیل مشکلات به وجود آمده گفت: تا یک ساعت قبل از آغاز مراسم، مشخص نبود که این نسخه فیلم قابل نمایش نیست و سعید روستایی تا لحظه آخر پیگیر فراهم کردن شرایط نمایش فیلم بود که این امکان فراهم نشد.

علیرضا غفاری مسئول روابط عمومی خانه هنرمندان ایران هم ضمن عذرخواهی از این اتفاق گفت: از ابتدا به دوستان توصیه کرده بودیم که برای نمایش فیلم فراخوان عمومی ندهند و فیلم تنها برای افرادی که به طور معمول در خانه هنرمندان رفت و آمد دارند، نمایش داده شود.

به گزارش ایسنا، پس از این سخنان دو فیلم کوتاه «مراسم» و فیلم مستند «مانتوهای رنگی» که از ساخته‌های پیشین سعید روستایی است برای حاضران به نمایش درآمد و به دلیل عدم حضور عوامل اعلام شد که نشستی برگزار نخواهد شد.