بسیاری از آثار تاریخی قزوین نیازمند بازسازی و بهسازی است

29.12.1401 خبرنگار مهر

قزوین- استاندار قزوین گفت: ظرفیت قزوین در آثار تاریخی بسیار خوب و مناسب است اما متأسفانه در طول سالیان گذشته این بناهای تاریخی رها شده و نیازمند بازسازی و بهسازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین ظهر دوشنبه در آئین افتتاح جشنواره بهار در بهار شهرداری قزوین اظهار کرد: هر رفتار و فعالیت مناسبی که منجر به شادی مردم شود ارزشمند است و باید مورد حمایت قرار بگیرد.

وی افزود: روند افزایشی تعداد گردشگران در استان قزوین در نوروز سالهای گذشته امسال نیز باید با تلاش دستگاه‌های متولی ادامه داشته باشد و شاهد حضور تعداد بیشتری از هم‌میهنان در استان قزوین باشیم.

اعلایی گفت: معرفی ظرفیت‌های گردشگری در استان قزوین یک اصل است و همه باید نسبت به معرفی وجهه‌های تاریخی و گردشگری استان قزوین دغدغه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با افزایش حضور گردشگر در قزوین می‌توانیم از وجهه فرهنگی و اقتصادی این موضوع بهره مند شویم.

استاندار قزوین اضافه کرد: ظرفیت قزوین در آثار تاریخی بسیار خوب و مناسب است اما متأسفانه در طول سالیان گذشته این بناهای تاریخی رها شده و نیازمند بازسازی و بهسازی است.

وی عنوان کرد: بهسازی و مرمت و همچنین معرفی بناهای تاریخی باید با جذب اعتبارات لازم و همراهی مردم و علاقه‌مندان در این حوزه با جدیت بیشتری دنبال شود.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: تمامی کسانی که برای اولین بار به استان قزوین سفر کرده‌اند از دیدن آثار تاریخی قزوین لذت برده‌اند بنابراین باید بتوان این ظرفیت‌های گردشگری را به تمامی مردم معرفی کرد.