علیرغم گذشت بیش از ۹ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی نیلوفر حامدی در زندان اوین

08.04.1402 هرانا

خبرگزاری هرانا – نیلوفر حامدی، روزنامه نگار علیرغم گذشت بیش از ۹ ماه از زمان دستگیری، کماکان در زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. به گفته همسر وی، خانم حامدی از ملاقات با وکلای خود محروم است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه هشتم تیرماه ۱۴۰۲، نیلوفر حامدی، روزنامه نگار، همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین در بازداشت بسر میبرد.

محمدحسین آجورلو، همسر خانم حامدی اعلام کرد: چهل هفته از زمان دستگیری نیلوفر حامدی میگذرد و در این مدت، فقط یک جلسه بازپرسی برگزار شده و تاکنون به پرونده وی رسیدگی نشده است. وی چندی پیش درخواست دیدار با وکلای خود را به صورت کتبی ارائه کرده که مسئولان مربوطه به این درخواست هم پاسخی نداده اند.

 جلسه بازپرسی این روزنامه نگار در تاریخ نهم خرداد ماه، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، خانم حامدی در جریان این جلسه، از بابت اتهامات “همکاری با دولت متخاصم، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام” به دفاع از خود پرداخت.

در همین راستا آقای آجورلو اظهار داشت: نیلوفر ضمن رد اتهامات وارده، تاکید داشته که به عنوان یک خبرنگار به وظایف خود در چارچوب قانون عمل کرده و هیچ اقدامی علیه امنیت ایران انجام نداده است.

نیلوفر حامدی، روزنامه نگار “روزنامه شرق” در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. این خبرنگار که اولین بار عکس مهسا امینی را در کما منتشر کرد، اواخر آذرماه سال گذشته، به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

این روزنامه نگار بازداشتی در تاریخ یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری، به همراه چند از زندانیان و متهمان سیاسی، از بند ۸ زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل شد.