چهره‌های هنجارشکن اصلاح شوند، متفاوت باشند، به صداوسیما برگردند

1402.06.05 رویداد ایران

رییس صداوسیما گفت: چهره‌های هنری که هنجار‌شکنی کردند، اگر موضع خود را اصلاح کنند و متفاوت باشند می‌توانند به برنامه‌های صداوسیما برگردند.

پیمان جبلی رئیس صدا و سیما با تأیید آثار منفی تغییرات پی‌در‌پی مدیریتی در انتشارات سروش طی چند سال اخیر درباره بهبود وضعیت این زیر‌مجموعه سازمان صدا و سیما بیان کرد: درحال آسیب‌شناسی وضعیت انتشارات هستیم که چرا در چند سال اخیر این اتفاقات افتاده است.

به گزارش ایبنا، وی همچنین درباره انتشار خبر‌هایی مبنی بر حضور برخی چهره‌ها در رسانه ملی بیان کرد: پیش‌تر، درباره اصول کلی همکاری و تعامل با چهره‌ها گفته‌ام، اضافه می‌کنم در بسیاری از موارد رسانه ملی به قطع ارتباط با برخی مجریان و افراد متهم شد که مصداق بی‌تقوایی است.

رئیس رسانه ملی ادامه داد: خود چهره‌ها و مجریان محترم می‌دانند که پیش از اتفاقات دردناک پاییز سال 1401، خودشان اعلام کردند، هرچه داشتیم در فصل‌های برنامه ارائه کردیم و حرف جدیدی برای گفتن نداریم. تهیه‌کننده محترم گفت «هرچی داشتم عرضه کردم و به ‌اصطلاح افتادم به از جیب خوردن و چیزی برای ارائه ندارم» حداقل برای دو تهیه‌‌کننده سرشناس این رویکرد وجود داشت که شاید از شنیدن نام یکی از آن‌ها تعجب کنید.

جبلی افزود: در باقی موارد براساس سیاست کلی رسانه ملی وظیفه داریم، برخوردمان با عوامل، افراد و چهره‌های هنری که هنجار‌شکنی کردند، جامعه را تحریک کردند و در اتفاقات تلخ شریک شدند، به نسبت چهره‌هایی که همراهی نکردند یا همراهی مؤثری نداشتند و موضع خود را اصلاح کردند، متفاوت باشد؛ بنابراین امکان بازگشت برخی از برنامه‌ها با این رویکرد وجود دارد.