اصغر نیکوکار تحت نظارت پابند الکترونیکی آزاد شد

1403/1/1 هرانا

اصغر نیکوکار، هنرمند و زندانی سیاسی  تحت نظارت پابند الکترونیکی از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد. این نوازنده تار باقیمانده دوران محکومیت خود را در خارج از زندان و با محدودیت تردد سپری خواهد کرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای نیکوکار ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آزادی آقای نیکوکار روز دوشنبه بیست و هشتم اسفندماه تحت نظارت پابند الکترونیکی صورت گرفت. وی باقیمانده دوران محکومیت خود را خارج از زندان و با محدودیت تردد از منزل خود سپری میکند.”

اصغر نیکوکار در تاریخ نوزدهم شهریورماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان زرقان استان فارس بازداشت شد. وی چندی بعد از زندان عادل آباد به زندان نظام یا زندان شماره دو شیراز منتقل شد.

آقای نیکوکار در آذرماه همان سال توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز از بابت اتهام اجتماع و تبانی به پنج سال حبس تعزیری و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

سرانجام او در تاریخ بیست و یکم اسفندماه سال گذشته، به زندان عادل آباد شیراز بازگردانده شد.

اصغر نیکوکار⁩، نوازنده تار اهل شهرستان ⁧دیشموک⁩ استان کهگیویه‌ و بویراحمد و ساکن شهرستان زرقان است. این نوازنده تار، بر مزار جان باختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ موسیقی مینواخت که ویدیوهایی از آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود.