بیش از ۵۰ روز بلاتکلیفی؛ تداوم بازداشت علی تسنیمی در بازداشتگاه آگاهی شاپور

1403.01.08 هرانا

خبرگزاری هرانا – علی تسنیمی، از کارکنان نشریه “فردای اقتصاد” علیرغم گذشت ۵۱ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه آگاهی شاپور تهران بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی تسنیمی، از کارکنان نشریه “فردای اقتصاد” کماکان در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای تسنیمی علیرغم گذشت ۵۱ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه آگاهی شاپور بسر میبرد.”

تا لحظه تنظیم این گزارش، از اتهامات مطروحه علیه وی اطلاعی حاصل نشده است.

روز سه شنبه هفدهم بهمن ماه، مریم شکرانی و زینب رحیمی، دو روزنامه‌ نگار در صفحات شخصی خود خبر از توقیف رسانه فردای اقتصاد به همراه خبرنگارانش از ساعت ۱۴ ظهر روز دوشنبه شانزدهم بهمن ماه دادند.

خانواده خبرنگاران بازداشتی از همان ساعات اولیه انتشار این خبر به دفتر تحریریه این نشریه مراجعه کرده و متوجه توقیف تلفن همراه و وسایل خبرنگاران شدند.

در تاریخ نوزدهم بهمن ماه، گزارشاتی مبنی بر محبوس بودن علی تسنیمی به همراه چند تن دیگر از همکاران، سهامداران و مدیران مالی این نشریه علیرغم گذشت سه روز منتشر شده بود.

خبرگزاری میزان در واکنش به اخبار منتشر شده درخصوص این رویداد، با انتشار گزارشی مدعی شده بود: “با انتشار خبری با موضوع بازداشت یک خبرنگار سابق اقتصادی و بازرسی ضابط قضایی از محل یک سایت خبری، پیگیری‌ها نشان می‌دهد بازرسی از محل این رسانه و بازداشت فرد مورد اشاره هیچ ارتباطی با فعالیت خبرنگاری و رسانه‌ای نداشته است. این گزارش حاکی است در پرونده مفتوح قضایی تشکیل شده با این موضوع، هیچ اتهام رسانه‌ای و خبری نیز وجود ندارد و اتهامات در حوزه دیگر‌ی در حال بررسی است.”

یک روز بعد، علی تسنیمی از کارکنان استودیوی فردای اقتصاد به همراه تعدادی از همکاران خود که برای چهارمین روز در ساختمان تحریریه این رسانه محبوس بودند، از محل کار خود خارج و به بازداشتگاه اداره آگاهی شاپور منتقل شدند.

در اسفند ماه سال جاری، سه تن از همکاران آقای تسنیمی به نامهای بهزاد بهمن‌ نژاد، مهرداد عسگری و نیکان خبازی با تامین قرار کیفری از بازداشتگاه آگاهی شاپور تهران آزاد شدند.