صداوسیما برای جذب اعتماد شما چه کند؟

ایسنا : حسین فردرو از برنامه‌سازان قدیمی تلویزیون در پی حاشیه‌های پیش آمده در چند روز اخیر برای مجری برنامه‌ی «اکسیر»، این هشدار را داد که ایراد گرفتن از صداوسیما دیگر تبدیل به یک عزم عمومی شده و اگر تلویزیون یک فکر اساسی و شجاعانه‌ای انجام بدهد در آینده، مملکت را از یک هزینه بزرگ نجات می‌دهد.

1459944904355_cyclicat-television-hero.jpg

این تهیه‌کننده در ابتدای این یادداشت که در اختیار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) قرار داده است، آورده است:

«عکس‌العمل شدید مردم در پی پخش مسخره شدن فرد مظلومی در برنامه اکسیر و اقدام بعدی که فرزاد حسنی و تهیه‌کننده برای توجیه انگیزه انجام دادند، اولین اتفاق نبود و آخرین واقعه از این قبیل هم نخواهد بود.»

فردرو در ادامه مطلبش اظهار کرده است:

«مطمئن باشید کم کم ایراد گرفتن از صدا وسیما تبدیل به یک عزم عمومی شده و از همین حالا هشدار می‌دهم، اگر تلویزیون فقط یک فکر اساسی و شجاعانه‌ انجام بدهد قول می‌دهم در آینده مملکت را از یک هزینه بزرگ نجات می‌دهد. و قول می‌دهم همین مردم مواظب خواهند بود که علیه صدا وسیما هیچگونه فتنه‌ای انجام نشود.»

کارگردان تلویزیونی مجموعه «محله برو بیا» تاکید کرده است:

«من بارها گفتم ولی هیچکس گوش نمی‌دهد، سیل اگر بیاید همه چیز را با خودش می‌برد و نابود می‌کند. امشب وقتی گریه فرزاد حسنی را دیدم منهم با او گریه‌ام گرفت. امشب مردم به دست خودشان یکی از مجریان خوبشان را به جرمی در دادگاهی هماهنگ نابود و خورد کردند؛ البته کسی که در میان اکثر مجریان بله قربان‌گو نبود و دستبوس مسؤولان کشور نمی‌شد و افرادی را به چالش می‌برد که از قدرتشان سایرین می‌ترسیدند و مردم، صراحت و عذر می‌خواهم حتی وقاحت او را به عنوان یک استثنا تقدیر و احترام می‌کردند و حتی بعضی اوقات در حد یک اپوزیسیون هزینه می‌داد. یکشنبه، ١٩ اردیبهشت از او انتقام گرفته شد و او را به زیر کشیدیم به جرم مظلوم‌کشی و به بازی گرفتن یک انسان بی دست وپا در یک برنامه تلویزیونی.

فردرو سپس یادآور شده است:

«البته تهیه کننده برنامه می‌گوید برنامه ای که مردم در شبکه های اجتماعی به نمایش گذاشته اند به قصد نابود کردن او مخصوصا مونتاژ شده بوده !!البته عجیب نیست که مردم ممکن است این روش را هم از خودیها مثل کارهای دیگر یاد گرفته باشند. در ضمن تهیه‌کننده با نمایش پشت صحنه یک اتاق فکر مدعی شد که شوخی با تماشاگر قبلا تمرین شده بوده بنابراین هدف یا برای بی اعتبار کردن فرزاد حسنی بوده یا به سوال بردن همه اتاق فکرهای صدا وسیما.

این برنامه‌ساز قدیمی تلویزیون سپس نوشته است:

«باور کنید در همین صدا وسیما همه مدیران می‌دانند برای جلب رضایت مردم چه کارهایی باید بکنند. حداقل آنها هم توسط خانواده شان هر روز نقد می‌شوند اما به‌خاطر فشارهای عواملی به ظاهر دلواپس و متاسفانه یک سیستم نظارتی داخلی که طی سالیان گسترده شده، دیگر نمی‌توانند برنامه‌ها را ساده‌تر و راحت‌تر و صمیمانه‌تر عرضه کنند. اما اگر شما مسئول بودید برای جذب اعتماد و محبت مردم چه می‌کردید؟ من بین جواب‌های درست به 10 نفر مجموعا به قید قرعه هر کدام پنجاه هزار تومان می‌دهم یعنی جمعا پانصد هزار تومان؛ البته اگر جای صداوسیما بودم واقعا همان پنجاه میلیون را به مردم فهمیده و عاقل و واقعا بامحبت خودمان می‌دادم ولی همین مبلغ ناقابل را اگر ندادم اونوقت شما به من بگویید: زرشک باشه!

حسین فردرو در پایان آورده است: با احترام و علاقه به همه شما استدعا می‌کنم به احترام خاطراتی که از چهل سال برنامه‌سازی با من دارید و تلاش کردم که خوشحالتون کنم لطفا اولا حتما حتی یک کلمه شده روی حق خودتون یعنی تلویزیونی که باید مال شما باشه هر لحظه دوستش داشته باشید بایستید و مردانه از حقتان دفاع کنید. به خدا قسم به جان همه عزیزانتون همه هزینه‌های این دستگاه از بودجه مملکتتان خرج می‌شود فقط خواهش می‌کنم از آن بخش زیبای ذهنتان که انرژی می‌دهد و پر از خلاقیت هست، پیشنهاد بدهید، اما اگر عصبانی بشوید آن بلایی که شما سر فرزاد حسنی آوردید، آنها سر من می‌آورند.