حکم محکومیت صبا آذرپیک قطعی شد

1403.02.13 هرانا

خبرگزاری هرانا – حکم محکومیت صبا آذرپیک، روزنامه نگار که با شکایت چند تن از مقامات کشور علیه وی صورت گرفته بود، قطعی شد. خانم آذرپیک مجموعا به سه سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی و پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خانه ملت، حکم محکومیت صبا آذرپیک قطعی شد.

بر اساس این گزارش، خانم آذرپیک از بابت اتهامات پنج فقره نشر اکاذیب، افترا و تهدید در پی شکایت‌ های جداگانه از وی از سوی مجلس شورای اسلامی، محسن دهنوی و زهرا شیخی، نمایندگان تهران و اصفهان و دو شاکی دیگر به دو سال حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی و اعاده‌ حیثیت از شکات از طریق عذرخواهی در یک روزنامه رسمی به انتخاب قاضی و از بابت اتهامات تهدید و پنج فقره اتهام به یک سال حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی و دو سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی به‌صورت قطعی محکوم شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی دو سال حبس تعزیری برای او قابل اجرا خواهد بود.

خانم آذرپیک پیشتر در پی شکایت چند تن از مقامات کشور علیه وی، مجموعا به دو سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از فعالیت در شبکه های اجتماعی محکوم شده بود. در حکم مذکور آمده بود، در صورت تکرار “رفتارهای مجرمانه” از سوی خانم آذرپیک، یک سوم دیگر به مدت حبس مذکور اضافه خواهد شد.

شاکیان وی مجلس شورای اسلامی، علیرضا رزم حسینی وزیر صمت دولت حسن روحانی، زهرا شیخی نماینده مجلس یازدهم و سید محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم بودند.

خانم آذرپیک پیشتر نیز سابقه احضار و بازداشت داشته است.