دادگاه تجدیدنظر؛ مریم شکرانی از اتهامات انتسابی تبرئه شد

1403.02.30 هرانا

خبرگزاری هرانا – محکومیت مریم شکرانی به پرداخت جزای نقدی، توسط شعبه ۶۹ دادگاه تجدیدنظر استان تهران نقض و این روزنامه نگار از اتهامات انتسابی تبرئه شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مریم شکرانی از اتهامات انتسابی تبرئه شد.

رضا شفاخواه، وکیل مداقع خانم شکرانی با انتشار مطلبی در این رابطه اعلام کرد: “شعبه ۶۹ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، حکم مجازات صادره از سوی شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری دو تهران علیه موکلم را نقض و این روزنامه نگار از کلیه اتهامات انتسابی تبرئه شد.”

رضا شفاخواه پیشتر از محکومیت این روزنامه نگار توسط شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری دو تهران به اتهام نشر اکاذیب در فضای مجازی به شش میلیون تومان جزای نقدی، خبر داده بود.

این پرونده در پی نوشتن جمله “نگذاشتند از کودک وطن‌مان بنویسم” توسط این روزنامه نگار که اشاره به ممانعت برای نوشتن درباره نحوه مرگ آرمیتا گراوند دارد، علیه او گشوده شده بود. لازم به ذکر است، آرمیتا گراوند، دانش آموز هفده ساله‌ ای بود که در مسیر مدرسه در ایستگاه متروی “شهدا” از ناحیه سر آسیب دید و چندی بعد جان باخت.

خانم شکرانی چندی پیش با دریافت ابلاغیه ای به مرجع قضایی مذکور احضار شده بود.

این روزنامه نگار پیش از این نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه برخورد های قضایی را داشته است.

مریم شکرانی، روزنامه نگار ارشد اقتصادی روزنامه شرق و شهروند ساکن تهران است. وی سابقه فعالیت در روزنامه شهروند را نیز در کارنامه خود دارد.