دستور لغو کنسرت ، این بار توسط امام جمعه آستار

 بعد از “عقب‌نشینی” وزیر ارشاد٬ شمار دیگری از امامان جمعه هم خواستار لغو کنسرت‌ها در شهرشان شدند از جمله امام جمعه آستارا با ادعای اینکه “هنوز فضای معنوی این شهرستان از بوی شهدا عطرآگین است”، گفت که با برگزاری هرگونه کنسرت در آستارا به شدت مخالف هستم. او این خواسته را به  “خانواده های شهدا و بسیجیان ” نیز منتسب دانست و از دستگاههای قضایی و انتظامی خواست اجرای کنسرت ها را لغو کنند. در ماههای اخیر کشمکش گسترده در حوزه فرهنگ و هنر بین دستگاه های مختلف کشور حاشیه ساز شده.

فرستنده : آقای محمد حسن همتی

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از عصر گیلان، کاظم حافظ نیا امروز در نماز جمعه شهر آستارا ادعا کرد “اکنون با توجه به اینکه فضای معنوی خوبی در شهرستان به برکت وجود شهدا ایجاد شده به هیچ عنوان صلاح نمی‌دانیم برنامه‌های جانبی نظیر کنسرت که بعضی‌ها به دنبال آن هستند در این شهرستان اجرا شود”.

حافظ نیا با اعلام مخالفت خود با برگزاری هرگونه کنسرت آستارا، ادامه داد: “اجازه برگزاری کنسرت را به هیچ‌کس نمی‌دهم و خانواده‌های معظم شهدا و بسیجیان از شورای تأمین، اداره فرهنگ و ارشاد، دستگاه‌های قضایی و انتظامی شهرستان می‌خواهند در این زمان برگزاری کنسرت در شهرستان لغو شود”.

لازم به ذکر است صدور مجوز برگزاری کنسرت از سوی دفتر موسیقی وزرات ارشاد و لغو یکباره آن از سوی نهادهای دیگر در ماه‌های اخیر در شهرهای مختلف ایران به مراتب خبرساز شده است.