گله سازنده «جادوی صدا»صدایمان به جایی نمی‌رسد

تهیه‌کننده «جادوی صدا» از تلویزیون به دلیل زمان پخش نامناسب این مسابقه گله‌مند است و می‌گوید: متأسفانه ساخت مسابقه «جادوی صدا» نسبت به سال گذشته چندین برابر زحمت داشت، اما به دلیل پخش در زمان نامناسب خوب دیده نشد و از این بابت از شبکه و سازمان صداوسیما گله‌مند هستیم.

جادوی صدا

حسین حسین‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی پخش سری جدید «جادوی صدا» به جزئیات ساخت آن و تفاوتی که نسبت به سال گذشته در ارائه داشته است، اشاره کرد و گفت: مسابقه «جادوی صدا» نسبت به سال گذشته از جهت ساختاری و اجرا بسیار متفاوت است و امسال این مسابقه تقریباً به شکل الگوی جهانی طراحی شده است. اما زمان پخش این کار از تلویزیون لطمه اساسی به ما زد. در حالی که شروع پخش این مسابقه مخاطبان زیادی را با خود همراه کرد و زمان پخش خوبی داشت، اما در حال حاضر ساعت پخش این برنامه تغییر کرده است و صدایمان هم به جایی نمی‌رسد.

فرستنده: خانم دیانا بیگلری فرد

حسین‌خانی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اعلام اینکه فینال برنامه «جادوی صدا» عید غدیر خواهد بود، گفت: ضبط برنامه «جادوی صدا» هر هفته در شهرک سینمایی غزالی انجام می‌شود و تا پایان مسابقه هر هفته ضبط خواهد داشت. سال گذشته لوکیشن مسابقه جادوی صدا در لوکیشینی که در حال حاضر برنامه خندوانه در آنجا ضبط می‌شود طراحی شده بود اما با توجه به اینکه برای ساخت سری جدید تصور ما این بود که تلویزیون نمی‌خواهد این مسابقه را ادامه دهد به دنبال لوکیشن نرفتیم و عوامل «خندوانه» در این لوکیشن مستقر شدند و ما نیز تصمیم گرفتیم در سوله‌ای در شهرک غزالی سری جدید مسابقه «جادوی صدا» را کلید بزنیم.

این تهیه‌کننده با اشاره به اینکه برای ساخت مسابقه «جادوی صدا» به اندازه ساخت دو سریال یا حداقل یک سریال تلاش و زحمت صرف شده است، از این نقل قول یاد کرد که «متأسفانه سال‌هاست مرغمان یک تخم هم نمی‌گذارد اما گاومان هر روز می‌زاید».

تهیه‌کننده «جادوی صدا» در ادامه روند انتخاب شرکت‌کنندگان در این مسابقه، اظهار کرد: سال گذشته از میان چند هزار شرکت‌کننده ۱۸۰ شرکت‌کننده با صدا و توان اجرا توسط دوبلورهای مطرح عرصه دوبله از جمله عرفانی، ناظریان، مهوش افشاری و سعید شیخ‌زاده انتخاب شدند و از میان این ۱۸۰ نفر، ۷۰ نفر به مرحله بالاتر صعود کردند. این تعداد نیز در ادامه توسط سه پیشکسوت عرصه دوبله از جمله چنگیز جلیلوند، نصرالله مدقالچی و مریم شیرزاد پذیرفته شدند و ۱۲ نفر از این میان پذیرفته شدند که در مسابقه شرکت کردند و داوری نهایی توسط مردم صورت می‌گیرد و آن کسی که کمترین رأی را می‌آورد حذف خواهد شد. در حال حاضر نیز از میان ۱۲ نفر، ۵ نفر حذف شده‌اند و مابقی در طول برگزاری مسابقه حذف خواهند شد.

حسین‌خانی همچنین یادآور شد: مهمترین وجه کار ما که دارای اهمیت است، این است که هر قسمت از برنامه به یک پیشکسوت دوبله تقدیم می‌شود. مرحوم احد رسول‌زاده، جلال مقامی، عطاءالله کاملی،‌ منوچهر اسماعیلی، منوچهر نوذری و … از جمله صداهایی هستند که قسمت‌های مختلف «جادوی صدا» به این صداهای ماندگار تقدیم شده و راجع به آنها و آثارشان در برنامه صحبت شده است.

وی در پایان گفت: همچنین قرار بود بخشی از برنامه «جادوی صدا» به گفت‌وگو با پیشکسوت‌های عرصه دوبله و آثار و فیلم‌هایشان اختصاص یابد اما متأسفانه به دلیل محدودیت زمانی که بارها تقاضا کرده‌ بودیم زمان بیشتری به برنامه اختصاص پیدا کند، این اتفاق نیفتاد.

به گزارش ایسنا، عوامل برنامه «جادوی صدا» عبارتند از:

تهیه‌کننده: حسین حسین‌خانی، کارگردان: احمد حسین‌خانی، برنامه‌ریز: میثم صادقی، تدوینگر: آرش شهیدی، دکوراتور: پیمان قانع، صدابردار: احمدی پولی بابایی، تصویربردار: یوسف دانش صدیق و کارگردان تلویزیونی: سعید رضایی.