خبر درگذشت بکتاش آبتین، موجی از واکنش کاربران شبکه های اجتماعی و رسانه ها را به همراه داشت. کانون نویسندگان ایران و سازمان گزارشگران بدون مرز نیز، مانند بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی، مقامات جمهوری اسلامی را مسئول کوتاهی در رسیدگی پزشکی و نهایتا درگذشت آقای آبتین دانستند. علیرغم این واکنش های گستره، سازمان زندانهای استان تهران با صدور اطلاعیهای مدعی شد که این نویسنده در ابتدا با علائم سینوزیت به بهداری مراجعه و داروهای مربوطه را دریافت کرده است. درحالی که بکتاش آبتین دوبار در زندان به کرونا مبتلا شده بود در این اطلاعیه ادعا شده که تست کرونای او منفی بوده و با این وجود به بیمارستان اعزام شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱۸ دیماه ۱۴۰۰، درگذشت بکتاش آبتین، عضو زندانی کانون نویسندگان ایران در بستر بیماری با واکنش های گسترده ای روبرو بود.








