اطلاعیه 704 با عنوان ورود سالانه ی 15 میلیون پرونده به دادگستری ایران

آیت الله آملی لاریجانی، رییس قوۀ قضاییه ایران خبر میدهد از:

ورود سالانۀ ۱۵ میلیون پرونده به قوۀ قضاییه ایران،

یعنی حداقل سالانه ۳۰ میلیون جمعیت بالغ ایران درگیر با دادگاه ، دستگاه قضایی و مشکلات ان

یعنی سالانه 15 میلیون بازداشت، دستگیری

یعنی سالانه صدور حد اقل 15 میلیون احکام ریز و درشت و انواع وثیقه و …!

آقای آملی لاریجانی، رییس قوۀ قضاییه ایران میگوید: به دلیل نبود منابع مالی لازم قوۀ قضاییه ایران ناتوان از استخدام قضات تازه نفس است و این در حالیست که در 7 بهمن 1394 برابر با 27 ژانویه 2016 مراسم تحليف 108 نفر از کارآموزان قضات دادگستري با حضور دادستان کل کشور در کاخ دادگستري برگزار  و 108 قاضی تازه نفس!! به بدنه دادگستری اضافه گردید! آقای آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در تاریخ 13 شهریور سال گذشته نیز طی مصاحبه ای اعلام میدارد که: دادگستری کل کشور برای تحول به حدود 4هزار قاضی و 4 هزار کارمند قضایی نیاز داشت اما به دلیل عدم همراهی دولت، نتوانست چهار هزار کارمند را جذب کند و تنها به جذب قضات بسنده کرد!

آقای آملی لاریجانی، رییس قوۀ قضاییه ایران میگوید: هر چقدر دربارۀ تنگناهای مالی قوۀ قضاییه مصیبت می‌خوانیم، صدای گریه‌ای از سوی دولت نمی‌شنویم! و مادر سعید زینالی در تاریخ 02 آذرماه سل 1392 میگوید: مسئولان قوه قضاییه پس از ۱۴ سال به او قول مساعد داده‌اند که با پیگیری سرنوشت سعید زینالی، مادرش را از وضعیت او مطلع کنند ولی پس از 18 سال  هنوز هم پاسخی از آقای آملی لاریجانی دریافت نکرده است!آقای آملی لاریجانی، رییس قوۀ قضاییه ایران از ورود سالانۀ ۱۵ میلیون پرونده به قوۀ قضاییه بعنوان “خدمت رسانی قابل تحسین” یاد کرد! آیا براستی در دوران جمهوری اسلامی قابل تحسین و ستایش است:

اختلاس، جعل اسناد، کلاهبرداری، رشوه، رانت خواری، پولشوئی، دستگیری، بازداشت، شکنجه، تشکیل خانه عفاف با دختران 7 تا 20 سال، تجاوز، ادم ربائی، گروگانگیری، دزدی، اعتیاد، بیکاری، فقر و …؟

333

آخرین خبر منتشر شده : 15 فروردین 1395 خبرگزاری مهر:

۲۲ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده موجود در بایگانی واحد شهرسازی شهرداری گچساران توسط بازرسی استان بررسی شد، دراین بررسی، مشخص شد باند قدرتمندی در شهرداری گچساران با همدستی دلالان، از کسانی که برای ساخت و ساز به این مجموعه مراجعه می کردند پول های کلان می گرفتند، و در این رابطه 23 نفر از مسئولان شهرداری به اختلاس متهم شدند!

آری حق با شماست زیرا بگفته آقای خامنه‌ای، در ارتباط با پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در بانکهای ایران:

رسانه ها «نباید این قضیه را کش بدهند»

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در 9 فروردین امسالنیز به خبرگزاری مهر میگوید:

نکته قابل تامل این است که مبلغ حق الوکاله را برخی وکلا به دادگاه اعلام نکرده و حتی مالیات هم نمی دهند. مثلا در پرونده ۳ هزار میلیاردی وکلای ۳ و ۵ و ۱۰ میلیاردی هم داشتیم و جالب تر اینکه وکیلی داشتیم که از هر دو طرف یعنی شاکی (بانک) و متهم پول گرفته بود،همین ها موجب می شود که قضات بعد از بازنشستگی یا قبل از بازنشستگی به دنبال وکالت باشند. چون می بینند که یک وکیل به اندازه ۳۰ سال خدمت یک قاضی در یک پرونده حق الوکاله می‌گیرد.

704

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران