اطلاعیه 716 کمیته دفاع از حقوق زنان

یورش شبانه ماموران جمهوری اسلامی

برای بازداشت شیما بابایی، دانشجو و فعال مدنی

خانم بابایی۲۲ ساله و دانشجوی ترم چهارم مهندسی عمران در تهران است که شب هنگام (ساعت ۲۳:۳۰ شب چهارشنبه ۹۵/۳/۵) توسط ماموران امنیتی و در منزل مسکونی خود بازداشت شد، آنان با یورش به خانه شیما بابایی، تلفن همراه و تمام لوازم شخصی او را با خود بردند. تلفن‌های همراه اعضای خانواده خانم بابایی نیز توسط ماموران امنیتی توقیف شد.

خواهرخانم بابایی  نیز به بیماری ام‌اس مبتلاست و هجوم ناگهانی ماموران امنیتی به منزل آنها باعث وخامت حال او شده است. شیما بابایی از فعالان مدنی در تهران است که با خانواده زندانیان سیاسی و اعدام‌شدگان در ارتباط بود ه،در تعدادی از تجمعات اعتراضی مقابل لاستیک دنا و زندان اوین حاضر بود. ابراهیم بابایی، پدر این فعال مدنی نیز از بازداشتی‌های اعتراضات سال ۸۸ بود که پس از تحمل ۴۴ ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق، آزاد شد. ولی تا کنون از اتهامات شیما بابایی اطلاعی در دست نیست.

Capture

“سهیلا کارگر” شهروند قزوینی و کاندیدای رد صلاحیت شدۀ مجلس نیز در منزل مسکونی‌اش توسط ماموران امنیتی بصورت خشونت آمیزی بازداشت شد وهمچنان از دلایل بازداشت او اطلاعی در دست نیست.

ماموران امنیتی که خود را مامور اداره برق معرفی کرده بودند وارد خانه خانم سهیلا کارگر شده و بدون ارائه هیچ حکم و اتهامی با خشونت وی را بازداشت کردند. خشونت زمان بازداشت آن گونه که وقتی خانم کارگر بر  زمین می افتد، مامور مرد همراه آنان پایش را روی گردن وی گذاشته و به او دستبند میزند. حتی یکی از همسایه‌ها ماموری را دیده است که از دیوار خانه بالا می‌رفته است و باز هم از اتهامات وارده اطلاعی در دست نیست، او دارای دختری ۵ ساله ای است .

و در اقدامی دیگر: صدور و اجرای حکم 3465 ضربه شلاق علیه ۳۵ دختر و پسر دانشجو که برای شرکت در جشن فارغ‌التحصیلی در باغی گرد آمده بودند. این جوانان بازداشت و در مدتی کمتر از ۲۴ ساعت کار بازجویی، تحقیقات و دادگاه آن‌ها  به انجام می‌رسد و هر یک از آنان به ۹۹ ضربه شلاق محکوم، و در فردای دستگیری اجرا می‌شود تا بگفته دادستان قزوین “درس عبرتی” برای سایرین باشد!!!

اعضای کمیتۀ دفاع از حقوق زنان به استناد مفاد ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی را دارد ، ضمن محکوم نمودن اینگونه اعمال خشونت آمیز و ضد بشری، خواستار آزادی بدون قید و شرط بازداشت شده گان هستند.

716

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته ی دفاع از حقوق زنان در ایران