الهه محمدی»، روزنامهنگار حوزه اجتماعی و زنان در توییتر خبر داد که به دلیل انتشار گزارشهایی درباره وضعیت زنان در زندان «قرچک»، مسایل حوزه زنان و همچنین ماجرای شلیک به هواپیمای مسافربری اوکراینی، با شکایت «سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»، یک سال از فعالیت مطبوعاتی محروم بوده است.

این روزنامهنگار که در سالهای اخیر سابقه همکاری با رسانههایی همچون «همشهری» و «خبرآنلاین» را در کارنامهاش دارد، امروز دوم دی ۱۴۰۰ در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «فروردین سال ۹۹ گزارشی درباره وضعیت زندان قرچک در روزهای شیوع کرونا در خبرگزاری خبرآنلاین نوشتم. بعد از انتشار، سازمان اطلاعات سپاه از من شکایت کرد و پرونده با اتهامات تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تشکیل شد. بعد از چندین جلسه بازجویی از سوی سپاه درباره گزارش، ساقط کردن هواپیمای اوکراینی، آبان ۹۸، فعالیت در گروه دیدبان آزار و پرداختن به مسائل مربوط به زنان، تفهیم اتهام و برایم کفالت ۱۵۰ میلیون تومانی صادر شد.»
ادامهی مطلب