سازمان گزارشگران بدون مرز در بیانیهای با اشاره به خبرنگارانی که به تازگی در ایران بازداشت شدهاند گفت که تقریبا نیمی از خبرنگاران بازداشتی زن هستند. این نهاد گفت که دو تن از این زنان با مجازات اعدام روبرو هستند.
مسعود ستایشی، سخنگوی قوهقضاییه روز گذشته اتهام الهه محمدی و نیلوفر حامدی را «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام» عنوان کرد و گفت: «در این فاصله و در روند تحقیقات اگر عناوین اتهامی دیگری مطرح شود مورد اعمال نظر و رسیدگی قرار خواهد گرفت».









